خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین روش های سئو: سئوی فنی چیست؟

بهترین روش های سئو: سئوی فنی چیست؟

بهترین روش ها برای رتبه های بالاتر

یک صفحه وب می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید، زیرا افراد بیشتری برای جستجوی کالاها و خدمات به اینترنت روی می آورند. و اینجا به سئو می رسد.سئو ممکن است به افزایش دید وب سایت در نتایج موتورهای جستجو کمک کند. سئو فنی زیرمجموعه سئو است. اگرچه سئوی فنی به همان اندازه سئو درون صفحه حیاتی است ، با این حال، برای موفقیت آنلاین، باید درک کاملی از سئو فنی داشته باشید. سئو فنی یک مرحله بسیار مهم در کل فرآیند سئو است. اگر در سئوی فنی شما مشکلاتی وجود دارد، این احتمال هست که تلاش های سئوی شما نتایج مورد انتظار را ایجاد نکند.


بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید سئو فنی چیست و چگونه آن را به درستی انجام دهید.خبر خوب این است که پس از انجام جزئیات فنی سئوی وب سایت و رفع مشکلات احتمالی، دیگر نیازی به مقابله با آنها نخواهید داشت. در این پست، یاد خواهید گرفت که سئوی فنی چیست، بهترین روش‌ها را دنبال کنید و چگونه با استفاده از چک لیست سئوی فنی ما، یک آنالیز فنی از وب سایت خود انجام دهید.


سئوی فنی چیست؟ و اهمیت آن

سئوی فنی مولفه های فنی یک وب سایت را ارتقاء می دهد تا عملکرد و دیده شدن آن در نتایج جستجو را افزایش دهد. سئوی فنی شامل فعالیت های مختلفی مانند بهبود سازگاری با موبایل، امنیت وب سایت، عملکرد وب سایت و موارد دیگر است. برای حفظ بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، سئو فنی یک فرآیند مستمر است که نیاز به نظارت و بهینه سازی منظم دارد.


سئوی فنی به فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله پیشرفت و نمایه سازی اشاره دارد. با سئو ی فنی، می‌توانید به موتورهای جستجو کمک کنید بدون هیچ مشکلی به وب‌سایت خود دسترسی پیدا کنند، به آن "فنی" می گویند زیرا هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا تبلیغ وب سایت ندارد. هدف اصلی سئو فنی بهینه سازی زیرساخت یک وب سایت است. برای درک معنای واقعی سئو فنی، اجازه دهید با برخی از اصطلاحات اولیه شروع کنیم.


سئو چیست؟

ابتدا بیایید خلاصه کنیم که سئو چیست ؟ ساده ترین تعریف این است که سئو فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است.

بهینه سازی در زمینه سئو به این معنی است:

مطمئن شوید که موتورهای جستجو می توانند بدون هیچ مشکلی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند و آن را ایندکس کنند

داشتن محتوای با کیفیت بالا که با هدف جستجوگر مطابقت دارد

کیفیت بالا که با هدف جستجوگر مطابقت دارد

دادن سیگنال های مناسب به خزنده های موتورهای جستجو برای درک ساختار وب سایت شما

کمک به عنکبوت های موتورهای جستجو برای درک معنی (زمینه) محتوای شما.

ارائه دلایلی به الگوریتم های موتورهای جستجو برای اعتماد به وب سایت و رتبه بندی آن نسبت به سایر وب سایت ها.

خزنده وب یا وب کراولر (web crawler)، یک برنامه و نرم افزار کامپیوتری است که با نام هایی نظیر عنکبوت وب، ربات عنکبوتی، ربات وب یا به زبان ساده کراولر (خزنده) نیز شناخته می شود. این ربات، توسط یک موتور جستجو مورد استفاده قرار می گیرد تا صفحات وب و محتواهای موجود در شبکه گسترده جهانی (world wide web یا همان اینترنت) را نمایه بندی کند.


چگونه سئو را شروع می کنید؟

باید بدانید که اولین قدمی که موتورهای جستجو مدت ها قبل از پاسخ دادن به یک پرس و جو انجام می دهند، فرآیند خزیدن و نمایه سازی است. در طول این فرآیند، موتورهای جستجو به دنبال صفحات وب در دسترس عموم هستند تا به فهرست خود اضافه کنند. آنها این صفحات را کشف، می خوانند و در پایگاه داده خود سازماندهی می کنند تا بعداً توسط الگوریتم هایشان برای ارائه پاسخ های دقیق به سؤالات وارد شده توسط کاربران قابل دسترسی باشند.


سه رکن اصلی سئو : سئوی فنی، سئوی درون صفحه و سئوی خارج از صفحه.

سئوی درون صفحه به محتوا مربوط می شود و اینکه چگونه می توانید آن را به آنچه کاربر جستجو می کند مرتبط تر کنید و سئوی خارج از صفحه (همچنین به عنوان لینک بیلدینگ نیز شناخته میشود)، فر آیند دریافت منشن (لینک) از سایر وب سایت ها برای افزایش اعتماد است. در طول فرآیند رتبه بندی سئو فنی و سئو هیچ مرز مشخصی بین سئو فنی، درون صفحه و سئو خارج از صفحه وجود ندارد زیرا همه آنها باید برای یک وب سایت کاملا بهینه شده با هم کار کنند.

                      

اهمیت سئو فنی

سرعت بیشتر وب سایت : سئو فنی می تواند به بهبود سرعت سایت کمک کند، که به طور گسترده به عنوان یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو شناخته می شود. 

افزایش شاخص‌پذیری : سئوی فنی تضمین می‌کند که صفحات وب‌سایت شما به‌طور مؤثر توسط ربات‌ های موتور جستجو خزیده و فهرست‌بندی میشوند. این امر باعث افزایش دید وب سایت شما در نتایج جستجو می شود. 

امنیت بهبود یافته : شما میتوانید با قرار دادن اقدامات امنیتی مثل گواهینامه های SSL ،  HTTPS و فایروال ها از سایت خود در برابر مهاجمان محافظت کنید و اعتماد کاربران را افزایش دهید.

بهینه سازی موبایل :سئوی فنی به شما کمک میکند تا مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است. بهینه سازی قرار گرفتن در معرض موتور جستجو و ارائه یک تجربه کاربری عالی ضروری است.

بهبود تجربه کاربری : سئو فنی میتواند به شما در بهبود تجربه کاربری وب سایت شما کمک کند. با بهبود ساختار و ناوبری، می توانید استفاده از وب سایت خود را برای افراد ساده تر کنید.


تفاوت بین سئو فنی و سئوی عمومی

سئو یکی از اجزای حیاتی تبلیغات اینترنتی است که شامل بهبود یک وب سایت برای افزایش قرار گرفتن در معرض و موقعیت آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو ( SERPs ) است.

سئوی فنی و سئوی عمومی دو حوزه اصلی هستند که سئو را می توان در آنها طبقه بندی کرد. در زیر برخی از تفاوت های اساسی بین سئو فنی و سئوی عمومی وجود دارد:

تمرکز

سئوی فنی بر بهبود اجزای فنی یک وب سایت برای افزایش عملکرد و دیده شدن آن در نتایج جستجو متمرکز است. هدف سئوی عمومی، در طرف مقابل، افزایش رتبه موتورهای جستجو از طریق جذب بازدیدکنندگان ارگانیک از طریق ایجاد محتوای باکیفیت و تبلیغ آن است.

نتایج

خزیدن، شاخص‌پذیری و سرعت یک وب‌سایت ممکن است توسط SEO فنی افزایش یابد و این عوامل می‌توانند مستقیماً بر ترافیک و رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارند. اما، سئوی عمومی به بهبود کیفیت محتوا، تعامل کاربر و حضور در رسانه های اجتماعی کمک می کند.

پیاده سازی

سئوی فنی به دانش فنی بالایی نیاز دارد و مستلزم انجام تنظیماتی در کد، طراحی و تنظیمات سرور سایت است. در مقایسه، سئوی عمومی شامل توسعه و بازاریابی محتوا، ساخت بک لینک و ارتباط با مصرف کنندگان از طریق کانال های متعدد است.


مبانی و 10 بهترین روش فنی سئو

اصطلاح «سئوی فنی» به فعالیت‌های مختلفی مانند ایجاد نقشه سایت XML، تنظیم تغییر مسیرها، اصلاح لینک‌های شکسته، اطمینان از ایندکس شدن صفحات، بهبود عملکرد صفحه، بهینه‌سازی برای مشاهده موبایل، بازیابی لینک‌های شکسته و غیره اشاره دارد.

برنامه های رایانه ای که موتورهای جستجو برای بررسی و ارزیابی وب سایت ها به کار می گیرند، خزنده (ربات) نامیده می شوند. دانستن نحوه عملکرد خزنده های موتورهای جستجو یکی از اساسی ترین ایده ها در سئو فنی است.

آنها کد، متن، لینک‌ها، عکس‌ها و سایر عناصر صفحه را بررسی می‌کنند تا یک صفحه وب را در پایگاه داده به درستی فهرست کنند. سئو فنی تضمین می کند که این روش های خزیدن به درستی و سریع اجرا می شوند. 


بهترین روش های سئو فنی


سرعت بارگذاری صفحه را افزایش دهید

اطمینان از بارگیری سریع صفحات وب شما برای سئوی موفق ضروری است. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله کاهش اندازه متن و تصاویر، فایل ها، اسکریپت ها و کد HTML. با ذخیره داده‌های پرکاربرد در مرورگرهای کاربران، ذخیره وب‌سایت‌ها ممکن است به بارگذاری سریع‌تر صفحات نیز کمک کند.

از HTTPS استفاده کنید

پروتکل HTTPS به امنیت اطلاعات کاربر و فعالیت آنلاین کمک می کند. اگر این پروتکل را تنظیم کنید، اطلاعات شما محرمانه خواهد ماند. اطمینان از HTTPS بودن وب سایت شما، اعتماد مشتری را در تصمیمات خرید آنها افزایش می دهد و منجر به موقعیت بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) می شود.

لینک ها و صفحات شکسته را رفع کنید

لینک های شکسته ممکن است تأثیر مخربی بر تجربه کاربری و رتبه بندی وب سایت داشته باشند. تجربه کاربری و رتبه‌بندی وب‌سایت شما را میتوان با بررسی منظم لینک‌های شکسته و رفع آنها افزایش داد.

نقشه سایت خود را در گوگل آپلود کنید

وقت آن است که محتوای خود را ایندکس کنید که طراحی وب سایت شما ایجاد شده و کاربر پسندتر شده است. اولین قدم این است که نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید.

نقشه سایت یک فایل XML است که تمام لینک های موجود در وب سایت شما را فهرست می کند. این به ظرفیت ربات های گوگل برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام صفحات و اطلاعات باید و چه زمانی خزیده شوند کمک می کند.

پیاده سازی داده های ساختار یافته

داده های ساختاریافته درک محتوای صفحه را برای گوگل آسان تر می کند. همچنین، سایت‌های شما ممکن است با استفاده از کد نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته مناسب، به قطعات غنی دست یابند.

ریچ اسنیپت ها نتایج جستجوی بسیار جذاب تری هستند که شامل اطلاعات بیشتری در زیر توضیحات و عنوان می شوند. Google انواع نشانه‌گذاری داده‌های سازمان‌یافته را ارائه می‌کند، بنابراین یکی را انتخاب کنید که با نوع صفحاتی که می‌خواهید داده‌های ساختاریافته را به آنها اضافه کنید مطابقت دارد

Schema Markup را امتحان کنید

نشانه گذاری طرح واره جزئیات بیشتری در مورد محتوای یک وب سایت به موتورهای جستجو می دهد و درک آن را ساده تر می کند. نشانه گذاری طرح واره می تواند به افزایش نرخ کلیک و رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند.

قالب سایت دوستدار سئو ایجاد کنید

یک ساختار سایت کارآمد، صفحات را مرتب می کند تا خزنده ها بتوانند اطلاعات وب سایت شما را سریع و بدون زحمت پیدا کنند. برای ساده تر کردن موتورهای جستجو برای اسکن و فهرست بندی وب سایت شما، از یک ساختار منطقی و منظم با زیرمجموعه ها، دسته ها و پیوندهای داخلی استفاده کنید. از این رو، هنگام برنامه ریزی طرح بندی وب سایت خود، مطمئن شوید که صفحه اصلی شما به راحتی از هر صفحه قابل دسترسی است.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت برای موبایل مناسب است

گوگل از یک استراتژی نمایه سازی موبایل اول استفاده می کند. در نتیجه، با مشاهده نسخه های موبایلی وب سایت ها، اطلاعات را نمایه و رتبه بندی می کند. بنابراین، مطمئن شوید که دستگاه های تلفن همراه می توانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.

برای بررسی آن، از گزارش « استفاده از تلفن همراه » در کنسول جستجوی Google دیدن کنید. این گزارش تعداد صفحاتی را نشان می دهد که بر قابلیت استفاده از تلفن همراه تأثیر می گذارد.

مشکلات محتوای تکراری را پیدا و رفع کنید

به محتوایی که به طور مکرر به صورت آنلاین یا در یک وب سایت منتشر می شود، محتوای تکراری نامیده می شود. موتورهای جستجو ممکن است به دلیل مطالب مشابه با مشکلاتی روبرو شوند زیرا ممکن است تشخیص بین محتوای اصلی و کپی برای آنها دشوار باشد. ابزار حسابرسی سایت به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا وب سایت شما دارای مشکلات محتوای تکراری است یا خیر.

از Hreflang برای محتوا در چندین زبان استفاده کنید

تگ HTML " " زبان و مکان یک صفحه وب را تعریف می کند. اگر وب سایت شما اطلاعاتی به زبان های مختلف دارد از تگ های hreflang استفاده کنید. این به گوگل کمک می کند تا نسخه های خاص زبان و مکان سایت های شما را به کاربران ارائه دهد.

سوالات متداول

پس از خواندن این مقاله، ممکن است همچنان سوالاتی برای شما پیش بیاید. ما تمام تلاش خود را برای پاسخ به متداول ترین سؤالات این موضوع انجام داده ایم. 

آیا می توانم وب سایت خود را بدون سئو فنی بهبود بخشم؟

شما هنوز هم می توانید وب سایت خود را بدون استفاده از سئو فنی ارتقا دهید. اما سئوی فنی سودمندتر خواهد بود.

آیا باید از تبلیغات PPC یا SEO فنی استفاده کنم؟

با توجه به اهداف، بودجه و جدول زمانی شرکت شما تعیین می شود. اما، هم تبلیغات PPC و هم SEO فنی ممکن است به ایجاد ترافیک و نرخ تبدیل کمک کنند.

چگونه هر گونه خطای فنی سئو را شناسایی کنیم؟

شما می توانید با یک ابزار تخصصی SEO مانند Google Search Console یا SEMrush یک حسابرسی وب سایت انجام دهید.

نتیجه

سئوی فنی زیرمجموعه ای از سئو داخلی است که جنبه های خاصی از وب سایت را برای بهبود رتبه بهینه می کند. از سوی دیگر، سئوی خارج از صفحه با روش های متعدد هدف آن افزایش دید وب سایت است. سئو فنی روی سئو تاثیر می گذارد، از جمله میزبانی، نقشه های سایت XML، عملکرد سایت و تگ های متا ربات.سئوی فنی شامل تعدادی بررسی و تنظیماتی است که باید بهینه سازی کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند وب سایت شما را بدون هیچ مشکلی خزیدن و فهرست بندی کنند.

در اکثر موارد، هنگامی که سئوی فنی خود را به درستی انجام دادید، به جز انجام تکنیک های دوره ای سئو، دیگر نیازی به درگیری با آن نخواهید داشت.

کلمه فنی به این معنی است که برای انجام برخی از کارها (مانند بهینه سازی سرعت صفحه، افزودن داده های ساختاریافته و غیره) باید دانش فنی داشته باشید، اما انجام این کار ضروری است در غیر این صورت وب سایت شما به پتانسیل کامل خود نمی رسد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده