بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» چطور از راه سالم چاق شویم؟

چطور از راه سالم چاق شویم؟

چطور چاق شویم؟

حدود دو سوم جمعیت آمریکا دارای اضافه وزن یا چاقی هستند ، اما همچنین زیرمجموعه ای از افراد دارای وزن کم نیز وجود دارد و این نیز یک مشکل است.

امی کاریون ، متخصص تغذیه رژیم غذایی در انستیتوی سرطان هنری فورد می گوید: "واقعیت این است که بسیاری از بیماران به ویژه افراد مسن و افراد مبتلا به سرطان برای افزایش وزن و ادامه آن تلاش می کنند." وی افزود: کمبود وزن گاهی اوقات منجر به سو تغذیه می شود و می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش داده و بر نتایج درمانی برای افرادی که بیماری مزمن دارند تأثیر منفی بگذارد.

چگونه می توان از راه سالم وزن اضافه کرد

تغییر عمدی وزن ، هم از دست دادن و هم افزایش ، کار آسانی نیست. با گذشت زمان ، بدن شما نوعی "نقطه تنظیم" برای وزن ایجاد می کند و تغییر آن دشوار است. چه بخاطر شرایط سلامتی و چه متابولیسم سریع کم وزن باشید یا بخواهید عضله سازی کنید ، استراتژی های افزایش وزن سالم اکثراً یکسان هستند:

میزان کالری دریافتی خود را افزایش دهید: ورزشکاری که می خواهد عضله سازی کند، باید از نظر استراتژیک کالری را افزایش دهد. مقدار زیادی غذای پر کالری مانند  گوشت های غنی از پروتئین ، چربی های سالم  و غلات کامل بخورید .اگر سرطان یا ضعف ناشی از افزایش سن مبارزه می کنید هرچه دوست دارید بخورید. کیک ، کلوچه ، میلک شیک ، همه آنها بازی خوبی هستند. هدف فقط مصرف کالری بیشتر است.

مرتباً غذا بخورید: بیشتر اوقات غذا خوردن به مصرف کالری بیشتر کمک می کند. اگر به راحتی سیر می شوید ، هر روز به جای 3 وعده، 5 تا 7 وعده غذا بخورید.

وعده غذایی خود را افزایش دهید: برای افزایش کالری ، به وعده های غذایی اضافی اضافه کنید. بلغور جو دوسر ، ماست و سالاد با آجیل. پنیر را به سوپ ها ، خورش ها و تخم مرغ های خرد شده بپاشید. بذر کتان آسیاب شده را به شیک ها و اسموتی ها اضافه کنید. حتی در هر وعده غذایی یک قاشق کره بادام زمینی بخورید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

مایعات را امتحان کنید: در جویدن مشکل دارید؟ از خستگی رنج می برید؟ نمی خواهید آشپزی کنید؟ کالری مایع به شکل شیک های غنی از مواد مغذی می تواند یک گزینه عالی باشد. این شیک های پرکالری غنی از مواد مغذی هستند اما حجم آنها کمتر از سیب است. كاریون می گوید: "معده كالری را حس نمی كند ، حجم را حس می كند."

بین وعده های غذایی مایعات میل کنید : به جای نوشیدن نوشیدنی های بدون کالری همراه وعده های غذایی ، این مایعات را در طول روز جرعه جرعه بنوشید تا غذای بیشتری بخورید. كاریون می گوید: "لازم نیست آنقدر سیر باشید تا جایی برای چیز دیگری نداشته باشید." بعلاوه ، اگر نوشیدنی های پر کالری بنوشید، کالری ، پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بیشتری دریافت خواهید کرد.

چربی ها را زیاد کنید: اگر شما سالم اما کم وزن هستید و یا ورزشکار هستید و می خواهید عضله سازی کنید ، یکی از بهترین راه های افزایش وزن افزایش چربی های سالم مانند کره مغزهای آجیل و آجیل ، آووکادو و ماهی های چرب است. مثل ماهی قزل آلا

اگر با یک بیماری مزمن دست و پنجه نرم می کنید یا از کم اشتهای مربوط به سن رنج می برید ، تمام موارد فوق را به علاوه محصولات لبنی پرچرب مانند پنیر خامه ای ، خامه ترش ، خامه زدن سنگین و بستنی کامل چربی را امتحان کنید.

به ورزش ادامه دهید: ورزش برای سلامتی و سلامتی کلی مهم است. همچنین می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند ( تمرینات قدرتی مخصوصاً مفید است). ورزش منظم همچنین ممکن است اشتهای شما را افزایش دهد.


قبل از شروع برنامه یا شروع به کار در مورد افزایش وزن ، مهم است که بدانید در کجا ایستاده اید. "کمبود وزن" به عنوان شاخص توده بدن (BMI) زیر 18.5 تعریف می شود. BMI شما وزن شما به کیلوگرم تقسیم بر قد شما به متر مربع است. (فقط به خاطر داشته باشید که BMI توده عضلانی را تعریف نمیکند.)


در زمان شروع، یک روش آهسته و ثابت را امتحان کنید. كاریون پیشنهاد می كند: "كالری های مصرفی خود را به تدریج افزایش دهید." "برای چند روز با افزایش 100 کالری در روز شروع کنید و سپس روزانه 500 کالری اضافی بسازید."



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده