خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چطور با افراد پرخاشگر رفتار کنیم؟

چطور با افراد پرخاشگر رفتار کنیم؟

درمان پرخاشگری

خیلی وقتا شده ما از عصبانیت خودمون و بیان خشمی که داریم نه تنها نتیجه ایی نگیریم بلکه حتی احساس ناکارآمدی و بی عرضگی بهمون دست بده در نهایت هم خودمون ناراحت و ناراضی هستیم تا کسی که عامل خشم ما شده .

.

.

مسئله اینکه که ما بیشتر اوقات به جای ابراز جراتمندانه خشم از "پرخاشگری"استفاده میکنیم .

وتمام مسئله اینکه که پرخاشگری نتیجه اضطراب و تنش و حتی استرس و افسردگی های هضم نشده در درون ماست .به همین دلیل که خیلی اوقات دیدیم در انتهای پرخاشگری بغضمون گرفته و اشک تو چشامون جمع شده .اما دلیلشو نمیدونم .

.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

.

⚜ بیان جراتمندانه خشم و عصبانیت میتونه مرزو حد و حدود رو برای دیگران مشخص کنه .میتونه تا قسمتی شما رو به خواسته تون برسونه .اما پرخاشگری یک احساس بی کفایتی توام با احساس بی عرضگی در شما ایجاد میکنه و ذهنتونو از کار می ندازه .

.

.

اگر میخوای راهشو یاد بگیری تا عصبانی باشی نه پرخاشگر وحتی بتونی پرخاشگری و کاهش بدی ما به شما کمک میکنیم.

واکنش فوری و بدون فکر و به عبارتی رفتار به صورت خودکار هنگام ناراحتی موجب می شود به اطرافیان آسیب بزنید و آنان را آزار بدهید . به جای واکنش نشان دادن سعی کنید پاسخ بدهید ، صبر کنید و چند دقیقه فکر کنید و اوضاع را بسنجید و بعد انتخاب کنید . به این ترتیب احتمال این که با خانواده و اطرافیان رابطه محترمانه و اثر بخشی برقرار کنید بیشتر می شود . با استفاده از راه حل هایی که مشاور روانشناس ارائه می دهد افکار ، اهداف ، احساسات و اعمالتان را تغییر خواهید داد . بررسی کردن وضعیت عصبانیت آفرین ، بررسی فرایند های درونی خود، تجدید نظر کردن و ساختن هدف مثبت و در نهایت انتخاب رفتار جدید و عمل کردن به آن از مواردی هستند که با مشورت کردن و کمک گرفتن از روانشناس خوب برای کنترل پرخاشگری می توانید دانش و اطلاعات را به دست بیاورید .

خانواده درمانی

خانواده درمانی به دنبال اصلاح پیوندهای گسسته فرد پرخاشگر با دیگر اعضای خانواده است، گسستگی هایی که در اثر رفتار پرخاشگرانه انها به وجود امده است. در این روش اعضای خانواده در مورد راه هایی بحث و گفتگو می کنند که پرخاشگری بر زندگی آنها تاثیر گذاشته است.

تاثیر موسیقی بر افراد پرخاشگر

موسیقی درمانی به افراد پرخاشگر کمک می کند تا آرامش خود را حفظ کنند و در اوقات شادتری وقت خود را سپری کنند. طبق تحقیقات، گوش دادن به موسیقی باعث آزاد شدن دوپامین در مغز و ایجاد احساس شادی در بدن می شود. موسیقی همچنین عملکرد حافظه را بهبود می بخشد و مشارکت اجتماعی را تشویق می کند.

رایحه درمانی

استفاده از رایحه هایی مانند اسطوخودوس می تواند رفتارهای دشوار در افراد پرخاشگر را کاهش دهد.از مزایای آن می توان به بهبود خواب ، کاهش تحریک ، تمرکز بالاتر و کاهش توهم اشاره کرد.

تاثیر لمس کردن فرد پرخاشگر

لمس کردن یا نوازش آرام انسان می تواند پیوندی بین مراقب و فرد پرخاشگر ایجاد کند و در نتیجه اثر آرام بخشی ایجاد کند. همچنین به افزایش اعتماد کمک می کند. مالش نرم پشت یا ضربه نرم دست ممکن است راهی برای کاهش تحریک در باشد.

دارودرمانی

اگر شدت رفتار پرخاشگرانه زیاد باشد و پزشک تصمیم بگیرد درمان دارویی انجام دهد:

داروها باعث کاهش شدت تکانه و درنتیجه توقف رفتار پرخاشگرانه می شوند. داروهای مورد استفاده در این مورد انتقال دهنده های عصبی مانند اسیدگاما آمینوبوتیریک، دوپامین و سروتونین می باشند. جامعه علم عصب از رسپریدون، داروی مورد استفاده در درمان اسکیزوفرنی ، در درمان پرخاشگری نوجوان مبتلا به اختلال رفتار بهره می برد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده