خرید از سراسر دنیا


» چطور بدون دماسنج تب را تشخیص دهیم

چطور بدون دماسنج تب را تشخیص دهیم

تب هنگامی رخ می دهد که دمای بدن از 100.4 درجه فارنهایت بالاتر رود ، این معمولاً به دلیل عفونت یا بیماری زمینه ای است.

از دماسنج ها می توان برای اندازه گیری درجه حرارت فرد استفاده کرد ، اما احتمال تشخیص تب بدون دماسنج وجود دارد. دلیل آن این است که علائم متداول همراه با تب - مانند بدن درد ، لرز ، برافروختگی پوست ، تعریق یا کمبود آب در شخص حس میشود.

در اینجا به چگونگی ارزیابی علائم تب ، همراه با درجه حرارت ، حتی اگر به دماسنج دسترسی ندارید، می پردازیم. 

چگونه تشخیص دهید که بدون دماسنج تب دارید؟

دانستن علائم همراه با تب بهترین راه برای تعیین تب است. 

به عنوان مثال ، افراد مبتلا به تب اغلب موارد زیر را تجربه می کنند :

·  بدن درد و ضعف 

بدن درد ، سردرد و ضعف در افراد تب دار بسیار شایع است. درد اغلب همراه ویروس هایی مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی که در نتیجه التهاب ناشی از پاسخ ایمنی بدن به ویروس است، ایجاد میشود. 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

·  لرز

 بسیاری از افراد مبتلا به تب، لرز را تجربه می کنند ، حتی اگر دمای بدن آنها بالا باشد. این به این دلیل است که بدن در تلاش است دمای بدن شما را افزایش دهد تا علت تب را برطرف کند.

· گرگرفتگی

 بسیاری از افراد مبتلا به تب ، گرگرفتگی ، یا گونه های قرمز را تجربه می کنند. این زمانی اتفاق می افتد که بدن رگ های خونی را باز می کند - این فرآیند معروف به گشاد شدن عروق است - که جریان خون در پوست را افزایش می دهد و باعث گرگرفتگی می شود. 

· تعریق و کم آبی بدن

 . بسیاری از افراد مبتلا به تب عرق می کنند ، که این تلاش بدن برای تنظیم دما و خنک شدن است ، اما اگر آب کافی ننوشید می تواند خطرناک باشد. جوردانا هابر ، MD ، می گوید: "با تب های بالا ، می توانیم مقدار قابل توجهی مایعات را از طریق تعریق از دست بدهیم ." اگر فکر می کنید تب دارید و علائم کم آبی بدن ، از جمله خشکی دهان ، تشنگی بیش از حد یا گیجی را مشاهده میکنید، باید مایعات بیشتری بنوشید.

احساس تغییر در دمای بدن خودتان

اگر قبلاً این علائم رایج تب را تجربه کرده اید ، می توانید درجه حرارت خود را نیز براساس احساس خود بسنجید. 

کاتلر می گوید ، تب ها می توانند احساس گرما یا سرما در انسان ایجاد کنند. ممکن است احساس گرگرفتگی (با پوست گلگون) یا لرز کنید ، هر دو نشانگر این است که بدن شما در تلاش است دما را پایین بیاورد . 

هنگام تلاش برای تشخیص تب بدون دماسنج ، افراد اغلب پیشانی خود را لمس می کنند. این روی خودتان کار نمی کند ، زیرا کل بدن شما احساس گرما می کند. هابر می گوید ، اگر شخص دیگری پیشانی شما را لمس کند می تواند یک روش موثر برای تشخیص تب بدون دماسنج باشد ، به خصوص اگر سایر علائم را نیز تجربه می کنید. 

اگر کسی پیشانی خود و سپس شما را لمس کند ، برای سنجش بهتر دما ، بسیار موثر است. البته ، این روش به اندازه استفاده از دماسنج برای بازخوانی دما کارآمد نیست. 

هابر می گوید: "تشخیص دما با لمس به شما پاسخ کیفی می دهد تا جواب کمی." 

چه موقع برای علائم تب باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید

به طور کلی ، نظارت بر علائم تب و شدت آنها مهمتر از درجه حرارت بدن است. 

کاتلر می گوید: "این اوج تب نیست که ما نگران آن باشیم ، بلکه سلامت بیمار است." 

بچه ها اغلب تب بالا می گیرند اما عملکرد طبیعی دارند. کاتلر می گوید ، در این صورت ، آنها احتمالاً نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. با این حال ، کسی با علائم شدید - مانند سردرگمی قابل توجه یا مشکل تنفس - باید به دنبال مراقبت پزشکی باشد. 

به طور کلی ، افرادی که در تنفس مشکل دارند ، بثورات پوستی یا تب بالاتر از 100.4 درجه فارنهایت دارند باید با پزشک خود تماس بگیرند. CDC می گوید کسانی که تب دارند و در معرض فردی مبتلا به COVID-19 هستند نیز باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشند . 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده