دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چطور سهام عدالت را بفروشیم؟

چطور سهام عدالت را بفروشیم؟

در نهایت فروش سهام عدالت از همه روش ها از طریق بورس انجام خواهد شد اما این فورش می تواند به صورت آنلاین یا افلاین و مستقیم و غیر مستقیم باشد.حالا یکبار دیگر مشمولان سهام عدالت باید انتخاب کنند. در این مرحله سهامداران باید بین فروش سهام عدالت و نگهداری آن یکی را انتخاب کنند. اگر شما قصد فروش را داشته باشید قطعا با سوالات متعددی از قبیل «چطور سهام عدالت خود را بفروشیم؟»، «برای فروش سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم؟» روبه رو هستید.

همه می‌توانند سهام عدالت خود را بفروشند. البته باید توجه کنید که این موضوع به این معنا نیست که همه می‌توانند سهام عدالت خود را به شیوه‌ای یکسان بفروشند. در حال حاضر با توجه به اینکه در روش مستقیم امکان انتقال سهام عدالت به پورتفوی کارگزاری وجود ندارد، مالکان این سهام باید به روش دیگری سهام خود را بررسی و به فروش برسانند.

برای روش مستقیم اینگونه بیان می شود که مسئولیت تمامی سهام بر عهده خود فرد است و این فرد سهامدار است که می تواند تصمیم بگیرد با سهام خود چکار کند و یا به اصلاح مدیریت سهام عدالت خود را دارد و در این روش حدود 36 شرکت وجود دارد که سهام شرکت ها به برخی از مردم با عنوان سهام عدالت واگذار شده است.اما در روش غیر مستقیم در اصل سهامدار مدیریت سهام خود را به شرکت های دولتی در استان مربوطه خواهد داد. و باید بدانید این دو روش وارد بورس می شوند و این به این معنی است که سهام ها در بازار بورس می توانند معامله شوند آن هم توسط کارگزاران بورسی این کار انجام می شود. در روش مستقیم سهام به شکل مستقیم با توجه به کد بورسی فرد وارد بازار بورس می شود و در روش غیر مستقیم سهام از طرف شرکت های استانی وارد بازار بورس خواهد شد.

افرادی که در زمان توزیع سهام عدالت در استان‌های مشمول ساکن بوده‌اند می‌توانند از طریق کارگزاری‌ها برای فروش ۶۰‌درصد از سهام خود اقدام کنند. مراحل کار برای این دسته به صورت زیر است:

۱. مراجعه به سایت سجام و ثبت نام در آن

۲. انجام احراز هویت سجام به صورت حضوری یا غیرحضوری

۳. مراجعه به یک کارگزاری و دریافت نام کاربری و رمز عبور سامانه معاملاتی

۴. ثبت درخواست تغییر کارگزار ناظر در سامانه معاملاتی

برای فروش سهام عدالت خود عجله نکنید و درست است راه برای فروش باز است اما در صورتی که نیاز مالی دارید این فروش را انجام دهید زیرا ارزش این سهام به مرور بالاتر می رود و شما می توانید سود این سهام را دریافت کنید بنابراین می توانید روی ارزش گذاری بلند مدت این سهام حساب کنید. با دریافت وجه حاصل از فروش سهام عدالت عملا کار شما با آن سهم تمام می‌شود، اما در نظر داشته باشید که با توجه به شرایط فعلی بازار، معاملات این سهام برای مدتی متوقف شده و درخواست‌های فروش افراد زیادی همچنان انجام نشده باقی مانده است. در نتیجه اگر به پول فوری نیاز دارید، شاید این سهام منبع مناسبی برای شما نباشد.

در ضمن در صورتی که سفارش فروش شما انجام و وضعیت آن در سامانه به فروخته شده تبدیل شد، اما همچنان پول آن به حساب شما واریز نشده، حتما موضوع را با کارگزاری در میان بگذارید تا دلیل عدم پرداخت هزینه مشخص شود. در این فرآیند هر زمان که با مشکلی مواجه شدید می‌توانید طی تماس با پشتیبانی شرکت سپرده گذاری مرکزی و ارائه کد ملی، از راهنمایی‌های کارشناسان آن‌ها استفاده کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده